Zgodnie z zasadami Wytycznych Naboru Projektów Programu Kolej Plus, Województwo Podkarpackie zobowiązane zostało do przedłożenia do PKP PLK S.A opracowanego wstępnego studium wykonalności, celem kwalifikacji projektu do dalszego etapu.
Inwestycja wstępnie została oszacowana na kwotę 1,5 mld zł i zakłada budowę linii kolejowej dla prędkości 120 (160) km/h w zależności od przyjętego wariantu. Poglądowo wytrasowano odcinek o długości 45 km.
- Justyna Steczkowska pożegnała mamę na cmentarzu w Cieklinie [FOTO]
- Nowy Żmigród. Policjant, którego auto rozbiło się na drzewie nie straci pracy
- Pielęgniarka z Bączala Górnego odznaczona przez ministra zdrowia. Za walkę z COVID-19
- Strażak z Jasła znów bił się w klatce. Tym razem bez powodzenia [ZDJĘCIA, WIDEO]
- Dwie tony śmieci w lesie w Sowinie. "Czegoś takiego dawno nie widzieliśmy" [FOTO]
- Te budynki przetrwały spalenie Jasła i istnieją do dziś. Kojarzysz je? [GALERIA]
Inwestycja będzie zlokalizowana na terenie województwa podkarpackiego na terenie powiatów jasielski oraz dębicki, w dolinie Wisłoki. Projektowana linia kolejowa będzie łączyła się z linia l-108 i l-106 w miejscowości Jasło oraz z linią l-91 w miejscowości Dębica. Linia będzie przystosowana do kursowania pociągów pasażerskich do V-120 (160) km/h oraz towarowych do V 80 (100) km/h. Będzie umożliwiała kursowanie składów o masie 3000 ton o maksymalnym nacisku na oś 22,5 tony. Projektowana linia będzie linia jednotorową zelektryfikowaną.
- Obecnie trwa przygotowywanie dokumentacji przetargowej (SIWZ, OPZ) na wykonanie studium. Planuje się ogłoszenie postepowania przetargowego jeszcze w maju - poinformowała nas Aleksandra Gorzelak-Nieduży z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie.
Niezależnie od tego Województwo Podkarpackie wystąpiło do lokalnych samorządów o zabezpieczenie finansowania zadania tj. wykonania studium. Województwo Podkarpackie szacuje koszt wykonania studium na kwotę około 1,9 mln zł netto. Finansowanie studium zostało zaplanowane w częściach przez Województwo Podkarpackie i lokalne samorządy.
Po wykonaniu studium planistyczno-prognostycznego Województwo Podkarpackie będzie prowadziło rozmowy z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, aby inwestycja była realizowana i finansowana w ramach Krajowego Planu Odbudowy, bądź innych dostępnych źródeł.
**ZOBACZ TAKŻE:
**
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?