Sprawy obsługiwane przez system są pogrupowane w trzy kolejki.
- Kolejka A – Rejestracja pojazdów – kolejka obejmuje następujące operacje: rejestrację pojazdu (nowego, używanego, z zagranicy), czasową rejestrację pojazdu na wniosek, profesjonalna rejestrację pojazdu, wymianę dowodu rejestracyjnego (z powodu braku miejsca na wpis kolejnego badania technicznego lub zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym), wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.
- Kolejka B – Inne sprawy związane z rejestracja pojazdów - kolejka obejmuje następujące operacje: wydanie dowodu rejestracyjnego, wydanie blankietu wtórnika dowodu rejestracyjnego, wydanie wtórnika karty pojazdu, nalepki kontrolnej i tablic rejestracyjnych, dokonywanie odpowiednich adnotacji w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu (GAZ, HAK, VAT, PIT, CIT), wyrejestrowywanie pojazdu na wniosek w przypadkach określonych w ustawie - Prawo o ruchu drogowym, dokonywanie czasowego wycofania pojazdu z ruchu i przywracanie pojazdu do ruchu, zwracanie zatrzymanych dowodów rejestracyjnych i pozwoleń czasowych po ustaniu przyczyny ich zatrzymania, przyjmowanie od właścicieli pojazdów zawiadomień o zbyciu pojazdu i nabyciu pojazdu, wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane w utraconym dokumencie (dowodzie rejestracyjnym, karcie pojazdu)
- Kolejka C – Prawa jazdy – kolejka obejmuje następujące operacje: wydanie profilu kandydata na kierowcę, wydanie prawa jazdy, wymianę prawa jazdy, wydanie wtórnika prawa jazdy, wydanie zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym.
Wizytę w wydziale komunikacji można umówić z wyprzedzeniem do 14 dni kalendarzowych - począwszy od dnia następnego po dniu rezerwacji wizyty. Można to zrobić
Na co zwrócić uwagę podczas rezerwacji wizyty
- Konieczne jest podanie imienia, nazwiska i adresu e-mail osoby, która załatwia sprawę. Bilety są autoryzowane na tej podstawie, a w przypadku rozbieżności pomiędzy danymi z biletu a danymi osoby zgłaszającej się do załatwienia sprawy urzędnik może odmówić załatwienia sprawy,
- W dniu wizyty konieczne jest pobranie biletu w dniu wizyty (sugerowany czas to 10 minut przed godziną wizyty). Biletomat znajduje się w przedsionku głównego wejścia do Starostwa Powiatowego w Jaśle (wejście W1). Bilet pobiera się z użyciem kodu otrzymanego w e-mailu.
- W e-mailu zawarty jest link do strony z danymi rezerwacji. Na dole strony znajduje się przycisk „anulowanie wizyty”.
- Prosimy, aby w przypadku niemożności zgłoszenia się w umówionym terminie korzystać z tej opcji aby nie blokować terminu i dać możliwość załatwienia sprawy innym osobom
- czytamy na stronie starostwa.
W przypadku, gdy w danym dniu znajdzie się wolny termin, klient może pobrać bilet z biletomantu na ten dzień. Nie można natomiast z biletomatu umówić wizyty na inny dzień.
- W związku z koniecznością zachowania rygorów sanitarnych prosimy o nie przychodzenie wcześniej niż 10 minut przed umówioną wizytą
- zaznaczają pracownicy starostwa w Jaśle.
ZOBACZ TAKŻE: Rodzice zginęli, 2-latek został ranny. Kierowca, który spowodował wypadek w Stalowej Woli, był nietrzeźwy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?