Celem targów jest pomoc osobom zainteresowanym nie tylko w podjęciu, ale również zmianie dotychczasowego zatrudnienia, zapoznanie uczestników z oczekiwaniami i wymogami rynku pracy oraz przekazanie informacji na temat możliwości zdobycia nowych kwalifikacji.
- Chcemy pokazać młodym ludziom, ale także pracującym i dorosłym, że w Jaśle jest dużo ciekawych firm, które się rozwijają, potrzebują pracowników teraz lub będą ich za chwilę potrzebować
– mówi Maciej Pętlak, wiceprezes Jasielskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorców, które jest partnerem dla organizatora targów – Miasta Jasła.
- Cieszy nas to, że w porównaniu z tamtym rokiem pojawiły się firmy nowych technologii. Mało kto wie, że w Jaśle są firmy, które są liderami z branży e-commerce (handel elektroniczny – przyp. red.), producentami części do silników lotniczych. I to nas cieszy, że jest duża różnorodność, każda osoba znajdzie coś dla siebie
– podkreśla Maciej Pętlak.
Jasielskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców zrzesza ponad 70 firm. Dziesięć z nich wystawiało się w miniony piątek w hali MOSiR.
– Promujemy targi wśród naszych członków i zachęcamy do uczestnictwa. Kluczowa była pierwsza edycja, w której wspólnie z miastem planowaliśmy imprezę, pomagaliśmy, doradzaliśmy jak zorganizować. W tamtym roku były również wizyty studyjne w 10 różnych firmach. Byliśmy współorganizatorem tych wizyt studyjnych, nasze firmy otwierały się na młodzież, zapraszały do siebie
– zaznacza wiceprezes JSP.
Jasielskie Targi Pracy, Edukacji i Kariery realizowane są w ramach przedsięwzięcia Dni Przedsiębiorczości w projekcie „Jasło – moje miasto, mój dom” finansowanym z Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2014-2021 oraz budżetu państwa.
- Targi pracy mają na celu skupienie w jednym miejscu i jednym czasie jasielskich przedsiębiorców, podmioty, instytucje, które współpracują z rynkiem pracy, a zarazem szkoły średnie, uczelnie, które edukują młodzież pod kierunkiem przyszłego rynku pracy
– tłumaczy Paweł Rzońca, sekretarz Miasta Jasła.
W strukturach Urzędu Miasta w Jaśle funkcjonuje Wydział Wspierania Przedsiębiorczości, który zawiera w sobie inkubator przedsiębiorczości, prowadzi ewidencję działalności firm.
- Przede wszystkim ma za zadanie komunikować się między samorządem a środowiskiem przedsiębiorców skupionych w stowarzyszeniu, czy z innymi przedsiębiorcami, którzy na co dzień na naszym rynku funkcjonują
– dodał Paweł Rzońca.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?