Mieszkańcy Zawadki Osieckiej w powiecie jasielskim zbulwersowani zachętą proboszcza do udziału w rekolekcjach

Iwona Adamek
Ksiądz proboszcz z parafii w Zawadce twierdzi, że nikogo nie zmusza do udziału w rekolekcjach.
Ksiądz proboszcz z parafii w Zawadce twierdzi, że nikogo nie zmusza do udziału w rekolekcjach. 123 RF
Udostępnij:
W parafii w Zawadce Osieckiej w powiecie jasielskim od niedzieli trwają rekolekcje wielkopostne. Parafianie, którzy do nas napisali, są zbulwersowani, że w czasie szerzenia się koronawirusa, ksiądz proboszcz namawia ich do uczestnictwa w rekolekcjach.

- Ksiądz proboszcz na Facebooku nawołuje do tego, by przychodzili do kościoła w czasie zagrożenia epidemią, organizuje rekolekcje. Ludzie chodzą, bo boją się mu postawić i boją się opinii innych - co ludzie powiedzą, jak nie pójdziemy do Kościoła – pisze jeden z parafian. - Jesteśmy małą wioską, każdy każdego zna. Najnowsze zalecenie tego Księdza to: "Zachęcam by jedne osoby z domu przyszły w poniedziałek, inne we wtorek.". Przecież to jest skrajnie nieodpowiedzialne! Wystarczy, by jedna osoba z wioski została zarażona, a sporo osób pracuje za granicą i wraca, w każdym domu jest jakiś senior... Czy nie można organizować rekolekcji online? – pyta mieszkaniec.

„Nie wystawiajmy Go na próbę”

Rzeczywiście na profilu ks. Bogdana Hahna, proboszcza parafii w Zawadce Osieckiej, pojawiły się wpisy dotyczące uczestnictwa w rekolekcjach.
W niedziele napisał: „Drodzy Parafianie. W niedzielę zaczynamy Rekolekcje wielkopostne. Msze św. Będą o godz. 8, 11 i 15 (ostatnia bez kazania). Zachęcam do udziału we mszy. św. osoby, które nie są w grupie ryzyka. Proszę, by starsi i dzieci pomodlili się w domu. Bardzo proszę, by do kościoła nie przychodziły osoby z objawami przeziębienia. Oczywiście nikt kościoła nie zostanie wyproszony, a niech to będzie przejaw naszej odpowiedzialności za innych. Możemy do kościoła przynieść wodę do poświęcenia, by móc używać jej w domu. Módlmy się za siebie wzajemnie i zachowajmy spokój. Nasze życie i przyszłość jest w „rękach Boga”. Nie wstawiajmy Go na próbę nasza bezmyślnością.

Nikogo nie zmuszam

Skontaktowaliśmy się proboszczem z Zawadki Jasielskiej, by zapytać, czy mimo wszystko nie obawia się o zdrowie i bezpieczeństwo swoich parafian.

Dostosowałem się do zaleceń księdza biskupa, żeby nie odwoływać rekolekcji. Jednocześnie zachowujemy wszelkie wytyczne, że w kościele nie może przebywać powyżej 50 osób – tłumaczy ks. Bogdan Hahn. – Jeśli czytała pani moje wpisy na Facebooku, to wie pani, że pisałem, by seniorzy i dzieci zostali w domach, a ci, którzy przychodzą na msze, jedni w jeden dzień, inni w drugi, siadali w bezpiecznej odległości od siebie. W pierwszy dzień rekolekcji było ok. 40 osób, dziś – ok. 25. Nikogo nie zmuszam, jeśli ktoś się boi, niech pomogli się w domu – mówi ks. Hahn.


Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 73

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kardynał

Zamknąć parafię Zawadkę Osiecką. Ewentualnie 1 msza w niedzielę z Osieka i niech wieśniaki docenią co mieli... Już niedługo...

P
Profesor

Znam ten teren. Psy na łańcuchach szczekają. Dno i kanalia. Księdza mają fajnego i nie umieją przed szanować jak poprzednich... Już niedługo odejdzie a wtedy za nim zatęsknią.

D
Dziekan

Nie zaugują na kościół wieśniaki... x Bogdan wracaj do Rzeszowa. Zamknąć Zawadkę a na mszę niech do Osieka chodzą. Nie zasługują na księdza.

E
Edek

a co na to biskup ?

G
Gość

Środowisko pisowskie - może chodzić i uczestniczyć

J
Jasnogrodzian
17 marca, 12:01, Ciemnogród do kwadratu:

Hm dziwne, w tytule parafianie a w treści pisze jeden z parafian. Mimo że jestem ciemnogrodem z poza tej miejscowości nie wyczytałem z komunikatu nic negatywnego co dałoby młodej najczęściej komputerowej dziczy do frontalnego jak zwykle przy takiej okazji opluć cały Kościół Katolicki szatańskim jadem, ba nawet jak wcześniej słusznie określiłem oskarżać przez szczekające kundle kościoł o rozszerzanie tego wirusika w Europie i w Polsce publikacja tego typu artykułów podsyca jedynie antykościelnych troli którzy nawet na biednym podkarpaciu nie przepuszczą okazji by próbować "dołożyć" kościół owi tylko i zawsze katolickiemu oskarżając o zło cały całego świata. Oczywiście w sklepach, marketach, meczach, imprezkach, pubach, koncertach, pociągach, żakładach pracy, biurach, bankach i urzędach nie ma wirusów czy bakterii tylko kościół katolicki oczywiście wg nich jest szerzycielem wszelkiej zarazy tak moralnej jak i obecnej wirusowej. Co za aniołki siedzą przed tymi komputerami, zasmarkani moraliści, oczywiście wszyscy bez żadnej skazy. A że oskarżać innych jak w tym przypadku proboszcza który nic złego, niewłaściwego nie zrobił potrafią to widać we wpisach.

17 marca, 14:04, Gość:

Boże, czytam i płonę ze wstydu. Ty na pewno nie jesteś katolikiem. Po prostu przyjmij krytykę na klatę i módl się.

17 marca, 17:33, Ciemnogród do potęgi:

Tak, tak każde słowo prawdy, wypowiedziane jasno bez krętactwa czyli tak-tak, nie - nie powoduje od razu obłudne i fałszywe oburzenie ba nawet niektórzy czy niektóre co gorsze aż płoną ze wstydu za nieustanne opluwanie i oskarżanie mojego Kościoła czyli Katolickiego w internecie, który co obserwuję od lat stał się głównym współczesnym narzędziem szatana który nie zasypia, działa nieustannie posługują c się właśnie takimi jak ty którzy nie potrafią nawet odróżnić dobra od zła, prawdy od kłamstwa. Nie będę twoim mimo mojej wrodzonej ciemnoty doradzać w sprawach duchowych jak ty mnie starszemu człowiekowi ale jednak radzę zastanowić się dlaczego moje wpisy czytasz i próbujesz mnie jak fałszywy prorok nawracać, raczej radzę nawrócić siebie i tobie podobnym opluwaczom kościoła bo próbując atakować mnie stajesz po ich złej stronie. I jeszcze jedno płoń sobie dalej bo jak widać niektórym w pewnym wieku niebo się zapala. Nie życzę jednak ci tego bo byłaby to życiowa porażka. Sam się zastanawiam dlaczego z tobą polemizuję, dziwny ten świat, samo życie

17 marca, 19:02, Gość:

Opętało cię, po prostu opętało:(

Co nada mam komentować wpisy kogoś z zaburzoną osobowością. Dzięki, to koniec.

G
Gość
17 marca, 12:01, Ciemnogród do kwadratu:

Hm dziwne, w tytule parafianie a w treści pisze jeden z parafian. Mimo że jestem ciemnogrodem z poza tej miejscowości nie wyczytałem z komunikatu nic negatywnego co dałoby młodej najczęściej komputerowej dziczy do frontalnego jak zwykle przy takiej okazji opluć cały Kościół Katolicki szatańskim jadem, ba nawet jak wcześniej słusznie określiłem oskarżać przez szczekające kundle kościoł o rozszerzanie tego wirusika w Europie i w Polsce publikacja tego typu artykułów podsyca jedynie antykościelnych troli którzy nawet na biednym podkarpaciu nie przepuszczą okazji by próbować "dołożyć" kościół owi tylko i zawsze katolickiemu oskarżając o zło cały całego świata. Oczywiście w sklepach, marketach, meczach, imprezkach, pubach, koncertach, pociągach, żakładach pracy, biurach, bankach i urzędach nie ma wirusów czy bakterii tylko kościół katolicki oczywiście wg nich jest szerzycielem wszelkiej zarazy tak moralnej jak i obecnej wirusowej. Co za aniołki siedzą przed tymi komputerami, zasmarkani moraliści, oczywiście wszyscy bez żadnej skazy. A że oskarżać innych jak w tym przypadku proboszcza który nic złego, niewłaściwego nie zrobił potrafią to widać we wpisach.

17 marca, 14:04, Gość:

Boże, czytam i płonę ze wstydu. Ty na pewno nie jesteś katolikiem. Po prostu przyjmij krytykę na klatę i módl się.

17 marca, 17:33, Ciemnogród do potęgi:

Tak, tak każde słowo prawdy, wypowiedziane jasno bez krętactwa czyli tak-tak, nie - nie powoduje od razu obłudne i fałszywe oburzenie ba nawet niektórzy czy niektóre co gorsze aż płoną ze wstydu za nieustanne opluwanie i oskarżanie mojego Kościoła czyli Katolickiego w internecie, który co obserwuję od lat stał się głównym współczesnym narzędziem szatana który nie zasypia, działa nieustannie posługują c się właśnie takimi jak ty którzy nie potrafią nawet odróżnić dobra od zła, prawdy od kłamstwa. Nie będę twoim mimo mojej wrodzonej ciemnoty doradzać w sprawach duchowych jak ty mnie starszemu człowiekowi ale jednak radzę zastanowić się dlaczego moje wpisy czytasz i próbujesz mnie jak fałszywy prorok nawracać, raczej radzę nawrócić siebie i tobie podobnym opluwaczom kościoła bo próbując atakować mnie stajesz po ich złej stronie. I jeszcze jedno płoń sobie dalej bo jak widać niektórym w pewnym wieku niebo się zapala. Nie życzę jednak ci tego bo byłaby to życiowa porażka. Sam się zastanawiam dlaczego z tobą polemizuję, dziwny ten świat, samo życie

Opętało cię, po prostu opętało:(

C
Ciemnogród do potęgi
17 marca, 12:01, Ciemnogród do kwadratu:

Hm dziwne, w tytule parafianie a w treści pisze jeden z parafian. Mimo że jestem ciemnogrodem z poza tej miejscowości nie wyczytałem z komunikatu nic negatywnego co dałoby młodej najczęściej komputerowej dziczy do frontalnego jak zwykle przy takiej okazji opluć cały Kościół Katolicki szatańskim jadem, ba nawet jak wcześniej słusznie określiłem oskarżać przez szczekające kundle kościoł o rozszerzanie tego wirusika w Europie i w Polsce publikacja tego typu artykułów podsyca jedynie antykościelnych troli którzy nawet na biednym podkarpaciu nie przepuszczą okazji by próbować "dołożyć" kościół owi tylko i zawsze katolickiemu oskarżając o zło cały całego świata. Oczywiście w sklepach, marketach, meczach, imprezkach, pubach, koncertach, pociągach, żakładach pracy, biurach, bankach i urzędach nie ma wirusów czy bakterii tylko kościół katolicki oczywiście wg nich jest szerzycielem wszelkiej zarazy tak moralnej jak i obecnej wirusowej. Co za aniołki siedzą przed tymi komputerami, zasmarkani moraliści, oczywiście wszyscy bez żadnej skazy. A że oskarżać innych jak w tym przypadku proboszcza który nic złego, niewłaściwego nie zrobił potrafią to widać we wpisach.

17 marca, 14:04, Gość:

Boże, czytam i płonę ze wstydu. Ty na pewno nie jesteś katolikiem. Po prostu przyjmij krytykę na klatę i módl się.

Tak, tak każde słowo prawdy, wypowiedziane jasno bez krętactwa czyli tak-tak, nie - nie powoduje od razu obłudne i fałszywe oburzenie ba nawet niektórzy czy niektóre co gorsze aż płoną ze wstydu za nieustanne opluwanie i oskarżanie mojego Kościoła czyli Katolickiego w internecie, który co obserwuję od lat stał się głównym współczesnym narzędziem szatana który nie zasypia, działa nieustannie posługują c się właśnie takimi jak ty którzy nie potrafią nawet odróżnić dobra od zła, prawdy od kłamstwa. Nie będę twoim mimo mojej wrodzonej ciemnoty doradzać w sprawach duchowych jak ty mnie starszemu człowiekowi ale jednak radzę zastanowić się dlaczego moje wpisy czytasz i próbujesz mnie jak fałszywy prorok nawracać, raczej radzę nawrócić siebie i tobie podobnym opluwaczom kościoła bo próbując atakować mnie stajesz po ich złej stronie. I jeszcze jedno płoń sobie dalej bo jak widać niektórym w pewnym wieku niebo się zapala. Nie życzę jednak ci tego bo byłaby to życiowa porażka. Sam się zastanawiam dlaczego z tobą polemizuję, dziwny ten świat, samo życie

G
Gość

Z całym szacunkiem, ale zachowanie ks. Proboszcza jest moim zdaniem czasem nieodpowiedzialne i lekkomyślne.

Niech ksiądz zastanowi się nad tym co chce, w jakiej formie i gdzie przekazać - to jest bardzo ważne.

Nie chodzi tutaj o zamykanie kościołów na 4 spusty, liczenie ludzi przed kościołem, czy selekcjonowanie osób według wieku czy przeziębienia, ale racjonalne podejście do sprawy i przekazanie jednego prostego komunikatu, który mógłby brzmieć przecie tak:

1. Zostańcie i módlcie się w domu przy transmisji Mszy Św. w telewizji, tak jakbyście normalnie w niej uczestniczyli.

2. Niech na Mszy Św. uczestniczą tylko osoby zamawiające intencję i ich rodziny. Skorzystajcie z dyspensy jeżeli nie możecie uczestniczyć w transmisji Mszy Św.

3. Kościół dla chcących się pomodlić będzie cały czas otwarty.

I naprawdę wystarczyłoby tylko tyle, a było wiele nieprecyzyjnych komunikatów łącznie z tym, że Bierzmowanie raz miało się odbyć, a po 2-3 godzinach był komunikat, że nie będzie.

Módlmy się o światło Ducha Świętego w tych trudnych czasach dla nas wszystkich i dla ks. Proboszcza.

????

Pani Redaktor powinna porozmawiać najpierw z innymi Mieszkańcami zanim oczerni dobrego człowieka.

o
obiektywny

wyrywanie słów z kontekstu..... szukanie sensacji tam gdzie jej nie ma

G
Gość
17 marca, 09:36, Gość:

Ludzie! Opamiętajcie się! Co Wam da, że kogoś obrazicie? Czy to o to w tym wszystkim chodzi? Jaki Wy przykład dajecie?

Osobiście jestem zdania, że proboszcz powinien rekolekcje odwołać i nie przypominać o nich na swojej tablicy kilka razy- kto chce pójść zrozumie przy pierwszym poście. Ale nie jest to powód, żebym go tutaj wyzywała! Każdy ma prawo do własnych decyzji w tym temacie!

Ludzie zacznijcie żyć! Odstawcie te telefony, olejecie na chwile fejsa- zobaczcie co się z Wami dzieje!

Wyzywacie człowieka, pakujecie wszystkich do jednego wora, czy sami chcielibyście być tak potraktowani?

Znam ks. Bogdana, poznałam też wielu innych, z czystym sumieniem śmiem twierdzić, że jest dobrym księdzem chociaż moim zdaniem za dużo spraw przenosi w wirtualny świat.

Mamy czas na zastanowienie się nad sobą, spędzenie czasu z rodziną. Czy naprawdę nie macie co robić tylko hejtować się wzajemnie w Internecie? Co Wam to daje?

Pragnę się też odnieść do comiesięcznych składek.

Chcesz dajesz, nie chcesz nie dajesz. Ksiądz rozlicza się z parafianami z każdej złotówki. Co miesiąc podaje ile zebrał, na co zbiera i ile zostało na co wykorzystane więc darujcie sobie te durne teksty, bo to nie pierwszy ksiądz, które te składki przeprowadza a ich efekt widoczny w parafii jest gołym okiem.

Zakończcie tę durną wymianę zdań i #zostańwdomu dla dobra swojego i mojego.

Podejrzewam, że tutaj chodzi o swego rodzaju przymuszanie. Proboszcz może w ramach "zemsty" robić różnego rodzaju trudności.

Zostawianie furtki zawsze prowadzi do nieporozumień.

G
Gość
17 marca, 12:01, Ciemnogród do kwadratu:

Hm dziwne, w tytule parafianie a w treści pisze jeden z parafian. Mimo że jestem ciemnogrodem z poza tej miejscowości nie wyczytałem z komunikatu nic negatywnego co dałoby młodej najczęściej komputerowej dziczy do frontalnego jak zwykle przy takiej okazji opluć cały Kościół Katolicki szatańskim jadem, ba nawet jak wcześniej słusznie określiłem oskarżać przez szczekające kundle kościoł o rozszerzanie tego wirusika w Europie i w Polsce publikacja tego typu artykułów podsyca jedynie antykościelnych troli którzy nawet na biednym podkarpaciu nie przepuszczą okazji by próbować "dołożyć" kościół owi tylko i zawsze katolickiemu oskarżając o zło cały całego świata. Oczywiście w sklepach, marketach, meczach, imprezkach, pubach, koncertach, pociągach, żakładach pracy, biurach, bankach i urzędach nie ma wirusów czy bakterii tylko kościół katolicki oczywiście wg nich jest szerzycielem wszelkiej zarazy tak moralnej jak i obecnej wirusowej. Co za aniołki siedzą przed tymi komputerami, zasmarkani moraliści, oczywiście wszyscy bez żadnej skazy. A że oskarżać innych jak w tym przypadku proboszcza który nic złego, niewłaściwego nie zrobił potrafią to widać we wpisach.

Boże, czytam i płonę ze wstydu. Ty na pewno nie jesteś katolikiem. Po prostu przyjmij krytykę na klatę i módl się.

C
Ciemnogród do kwadratu

Hm dziwne, w tytule parafianie a w treści pisze jeden z parafian. Mimo że jestem ciemnogrodem z poza tej miejscowości nie wyczytałem z komunikatu nic negatywnego co dałoby młodej najczęściej komputerowej dziczy do frontalnego jak zwykle przy takiej okazji opluć cały Kościół Katolicki szatańskim jadem, ba nawet jak wcześniej słusznie określiłem oskarżać przez szczekające kundle kościoł o rozszerzanie tego wirusika w Europie i w Polsce publikacja tego typu artykułów podsyca jedynie antykościelnych troli którzy nawet na biednym podkarpaciu nie przepuszczą okazji by próbować "dołożyć" kościół owi tylko i zawsze katolickiemu oskarżając o zło cały całego świata. Oczywiście w sklepach, marketach, meczach, imprezkach, pubach, koncertach, pociągach, żakładach pracy, biurach, bankach i urzędach nie ma wirusów czy bakterii tylko kościół katolicki oczywiście wg nich jest szerzycielem wszelkiej zarazy tak moralnej jak i obecnej wirusowej. Co za aniołki siedzą przed tymi komputerami, zasmarkani moraliści, oczywiście wszyscy bez żadnej skazy. A że oskarżać innych jak w tym przypadku proboszcza który nic złego, niewłaściwego nie zrobił potrafią to widać we wpisach.

G
Gość
17 marca, 8:34, Mirek:

Kler boi się, że brak wiernych spowoduje spadek dochodów.

17 marca, 11:05, kasa misiu, kasa .....:

Proboszcz na warszawskim Targówku ma podejrzenie koronawirusa Obecnie jest odizolowany na kwarantannie a mimo to msze święte wciąż się tam odbywają. Mały kościółek może stać się miejscem rozprzestrzeniania wirusa – ostrzega jeden z internautów.

słyszeliscie o tajnych instrukcjach biskupa rzeszowskiego ?

Tajna instrukcja biskupa: dalej golić owce i barany, dokupować ziemi na cmentarze.

Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie