Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oszustwo na "wyłączenie prądu". PGE ostrzega przed fałszywymi wezwaniami do zapłaty. Nie klikajcie w link

Iwona Adamek
SMS z takiej treści dostała mieszkanka Jasła.
SMS z takiej treści dostała mieszkanka Jasła. 123 RF/Archiwum prywatne
Oszustwo " na wnuczka", "na wypadek drogowy", "na policjanta". Ostatni pojawiło się na "niedopłatę za paczkę" czy paczkę zatrzymaną przez urząd celny. Ostatnio do mieszkańców całej Polski, również Jasielszczyzny, docierają SMS z groźbą wyłączenia prądu. PGE ostrzega: to nie od nas, nie otwierajcie linku!

O SMS-ie, w którym "PGE" prosi o przelanie na ich konto brakującej na rachunku kwoty 10,50 zł poinformowała nas zaniepokojona mieszkanka Jasła.

Fałszywe wezwanie do zapłaty za prąd

- Najpierw sprawdziłam rachunek, który ostatnio opłacałam i przelew. Taka była pierwsza myśl. W wiadomości pisano, że wyłącza mi prąd, jeśli nie zapłacę 10,50 zł. Spokoju nie dał mi też numer, z którego wysłany został SMS.Na początku były cyfry 380...Nie kliknęła w podany w SMS-ie link, żeby zapłacić brakującą kwotę, ale za to wpisałam w Google numer i wszystko stało się jasne. To było oszustwo. Piszę do Państwa, żeby przestrzec innych mieszkańców przez oszustwem i ewentualna utrata pieniędzy

- czytamy w e-mail do naszej redakcji.

My też sprawdziliśmy podany numer. W bazach kierunkowych numerów międzynarodowych te zaczynające się od 380 oznaczają Ukrainę. Kliknięcie w link daje dostęp hakerom do wielu możliwości, w tym ściąganiu pieniędzy z naszych kont. Polska Grupa Energetyczna wydała komunikat, w którym prosi o uwagę, ignorowanie podejrzanych wiadomości oraz ostrzeżenie rodziny i znajomych.

PGE ostrzega: trzeba zachować czujność

- Spółka podkreśla również, że wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są na bieżąco monitorowane, a fałszywe strony są natychmiast blokowane. Każda próba oszustwa jest również zgłaszana do organów ścigania. PGE Obrót to sprawdzony i bezpieczny sprzedawca energii elektrycznej, który swoją działalność opiera na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach

– czytamy w komunikacie.

Dalej czytamy, że posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią. Prowadzi także regularne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów o tym, jak nie dać się oszukać, jak również przypominające o prawach konsumentów.


ZOBACZ TAKŻE: Udawała pracowniczkę administracji i okradała starsze osoby. Jeden z seniorów zamknął ją w domu i wezwał policję

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na jaslo.naszemiasto.pl Nasze Miasto