Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trwa trzecia edycja Jasielskiej Ligi Naukowej z Lotosem

Tomasz Jefimow
UM Jasło
W szkołach i przedszkolach trwa trzecia edycja Jasielskiej Ligi Naukowej z Lotosem, podczas której uczniowie realizują małe projekty naukowo-badawcze.

W tym roku szkolnym do Jasielskiej Ligi Naukowej z Lotosem zgłoszono 86 projektów uczniowskich.

- Przeprowadza je 240 uczniów z przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów pod opieką 71 nauczycieli - przypomina Agata Koba, rzeczniczka jasielskiego magistratu.

Jasielska Liga Naukowa to przedsięwzięcie, które wykracza poza program szkoły. Projekty nie powstają w trakcie lekcji. Projekt wykorzystuje innowacyjną i atrakcyjną dla uczniów metodę opartą na strategii rozwiązywania problemu badawczego.

Uczniowie łączą się w trzyosobowe zespoły i szukają odpowiedzi na pytania, które sobie postawili. Korzystają przy tym z wiedzy fachowców oraz zasobów jasielskich instytucji, firm i przedsiębiorstw. Założeniem jest samodzielna praca. Nauczyciel pełni rolę konsultanta. W ramach ligi organizowane są też konkursy z nagrodami.

Zespoły zgłębiają między innymi takie problemy, jak: „Dlaczego nasz mózg czasami widzi coś innego niż nasze oczy?”, „Budujemy mosty..., W jaki sposób przybliżyć świat seniorów młodym jaślanom?”, „Jak w twórczości plastycznej pokazać zabytki i ciekawe miejsca naszego miasta?”, „Jakie tradycje regionalne pielęgnowane są wśród mieszkańców jasielszczyzny?” oraz „Woda jest życiem. Jaką drogę pokonuje woda od źródła do kranu w naszym przedszkolu?”

W połowie realizacji projektów cząstkową ocenę zadań przeprowadzi ekspert zewnętrzny - specjalista w zakresie metodyki projektu edukacyjnego opartego na strategii rozwiązywania problemów.

- Na tym etapie ocenia się między innymi czy temat projektu naukowo-badawczego pozwala rozbudzać ciekawość poznawczą uczniów, czy sformułowane problemy szczegółowe umożliwiają uczniom realizację procesu badawczego, czy zadania i instrukcje opracowane na potrzeby projektu uwzględniają różne formy aktywności badawczej uczniów - wyjaśnia Koba.

Funkcję eksperta zewnętrznego, zapewniającego wsparcie metodyczne na każdym etapie realizacji projektu, pełni Krystyna Dynowska-Chmielewska, edukator i specjalista w zakresie metody projektowej w nauczaniu, posiadająca doświadczenie jako koordynator analogicznego projektu pod nazwą DiAMEnT w województwie małopolskim.

Ostateczne efekty pracy młodych jasielskich badaczy zostaną zaprezentowane i ocenione przez komisję ekspercką w czerwcu.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jaslo.naszemiasto.pl Nasze Miasto