- Podejrzane wiadomości SMS prosimy potraktować jako SPAM i oszustwo, w żadnym wypadku nie udzielać na nie odpowiedzi, a najlepiej usunąć je ze skrzynki odbiorczej. Fałszywe wiadomości SMS-y wysyłane są z wielu różnych numerów telefonów - pisze w komunikacie prasowym PGNiG.
Przykładowa treść fałszywej wiadomości SMS:
PGNIG: Informujemy, że w związku zadłużeniem na kwotę 12,45zł na najbliższy dzień roboczy zleciliśmy odłączenie gazu.
Wstrzymali wysyłanie SMS-ów
PGNiG podjął działania, które zablokują działania oszustów.
- Obecnie ze strony PGNiG Obrót Detaliczny została wstrzymana wysyłka SMS w zakresie windykacji. Oznacza to, że korespondencja trafiająca na telefony komórkowe dotycząca windykacji pochodzi od oszustów - wyjaśnia Rafał Pazura, rzecznik prasowy PGNiG Obrót Detaliczny.
Kolejne oszustwo
Niestety, to kolejne oszustwo "na PGNiG". Klienci dostawali również fałszywe wiadomości e-mail. Fałszywą korespondencję można rozpoznać przede wszystkim po adresie e-mail, z którego przychodzi wiadomość o temacie „Informacja o zaległości”.
Skrzynka „[email protected]” nie jest kanałem komunikacji używanym przez GK PGNiG. Wszystkie oficjalne adresy mailowe spółki są oparte na domenie pgnig.pl.
- Prosimy zwracać uwagę na zmiany i dodane litery w adresach, które jednoznacznie wskazują na podejrzane pochodzenie fałszywej korespondencji - apeluje Rafał Pazua.
W przypadku wszelkich pytań bądź wątpliwości, wynikających z otrzymania groźnej wiadomości, klienci mogą skorzystać z ogólnopolskiej infolinii PGNiG pod numerem: 22 515 15 15.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?