Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Jaśle będzie więcej ścieżek rowerowych. Mimo że wielu mieszkańców krytykuje sens ich powstawania

Iwona Adamek
Iwona Adamek
W Jaśle mają powstać kolejne ścieżki rowerowe.
W Jaśle mają powstać kolejne ścieżki rowerowe. Polska Press
W Jaśle jest sporo ścieżek rowerowych, z których chętnie korzystają miłośnicy jazdy na dwóch kółkach. Miasto ma w planie budowę kolejnych. Choć władze mają świadomość, że wielu mieszkańców krytykuje sens ich powstawania.

Rowerzyści w Jaśle nie mają powodów do narzekania. W mieście jest kilka ścieżek, z których już można korzystać. Inne lada chwila zostaną oddane do użytku.

Pierwsza duża ścieżka to trasa MOSiR - Ogródek Jordanowski - Teren Rekreacyjny „Przystanek Kwiatowa” podzielona została na III etapy. I etap - MOSiR - ul. Słowackiego ma 1,2 km. Budowa kosztowała nieco ponad 1 mln zł, a pieniądze pochodziły z budżetu miasta.

Ogródek Jordanowski - Przystanek Kwiatowa w budowie

II etap - ul. Czackiego do Ogródka Jordanowskiego ma 1,4 km długości i powstał za ok. 1,9 mln zł. Wykonano go w ramach projektu „Rewitalizacja Miasta Jasła w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego”. W planach jest III etap - Ogródek Jordanowski - Przystanek Kwiatowa o długości ścieżki 613 metrów. Budowa będzie kosztować ok. 800 tys. zł.

- Warto podkreślić, że ścieżka MOSiR - Ogródek Jordanowski - Teren Rekreacyjny „Przystanek Kwiatowa”, na temat której krążą różne opinie, to trasa łącząca trzy miejskie obiekty sportowo-rekreacyjne, a jej głównym zadaniem jest stworzenie bezpiecznego dojazdu w ścisłym centrum miasta dla rodzin z małymi dziećmi

- tłumaczy Agata Koba, rzecznik prasowy burmistrz Jasła.

Poza tym do dyspozycji rowerzystów są jeszcze ścieżki: KG2 - 1,4 km (inwestycja prowadzona przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich oraz ścieżka w strefie warzyckiej - 5 KDZ - długość 820 m za ok. 3,8 mln zł. Na koniec maja miasto planuje oddać do użytku ok. 2-kilometrową ścieżkę łącząca dwa ronda. Inwestycja prowadzona jest przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich, miasto przekazało na ten cel 4,2 mln.

Agata Koba podkreśla, że świat po pandemii bardzo się zmienił, więc miasto planując inwestycje, bierze również to pod uwagę. Zwłaszcza fakt, że mieszkańcy kładą teraz większy nacisk na aktywność fizyczną, dbanie o zdrowie, coraz więcej osób wybiera rower jako środek transportu.

Ścieżki rowerowe w Jaśle są potrzebne

Władze Jasła mają świadomość, że wielu mieszkańców krytykuje ścieżki rowerowe, nie widzi sensu ich powstawania. Mimo to przygotowuje koncepcje kolejnych.

- Mamy świadomość, że ścieżki rowerowe w Jaśle są potrzebne. Miasto ma w planach zrobienie łączników ścieżek, które połączyłyby istniejące trasy. Czekamy w tej chwili na decyzję w sprawie dofinansowanie projektu, w ramach którego powstałaby ścieżka na odcinku Kwiatowa - Lazarowicza. Opracowywana była dokumentacja techniczna ścieżek na osiedlu Gamrat, rozważano także zagospodarowanie torowiska na tym terenie. Chodzi o połączenie trasy ze ścieżką z gminy Jasło, która prowadzi do Karpackiej Troi

- wyjaśnia Agata Koba.


ZOBACZ TAKŻE: Tam trzeba pojechać na rowerze. Najciekawsze trasy w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na jaslo.naszemiasto.pl Nasze Miasto