W miniony weekend słuchacze Studium Praktycznego Winiarstwa w ramach zajęć praktycznych zebrali i przerobili ostatnie dwie odmiany: Hibernala i Vidal Blanc.
- Z tej ostatniej wyprodukowane zostanie wino musujące, poza tym będzie czerwone wino - kupaż Rodna z Regentem oraz białe wina - odmianowe wino Seyval Blanc i kupaż odmian aromatycznych: Solaris, Hibernal, Sait Pepin i Jutrzenka - zapowiada Ewa Wawro, dyrektor PAW, prezes Fundacji Galicja Vitis. - Za realizację zadania odpowiedzialny jest Roman Myśliwiec, przewodniczący Rady Fundacji.
- Po raz pierwszy robimy wino zgodnie z procedurami przeznaczone na sprzedaż. Owocowanie w tym roku było dobre, szacujemy, że wyprodukujemy trzy tysiące litrów wina. Zapowiadają się dobre wina, ale czeka nas jeszcze kilka miesięcy intensywnej pracy w przetwórni. Pierwsza partia win przeznaczona do sprzedaży powinna być gotowa pod koniec pierwszego kwartału
– mówi Roman Myśliwiec.
Cześć wykładowa 16 zjazdu SPW 2019 poświęcona była marketingowi w winnicy.
- Kombinacja produktu, nazwy winnicy i poszczególnych win, opakowań, komunikacji wizualnej i reklamy to tylko niektóre elementy budujące markę – podkreśla wykładowca PAW Bartosz Wilczyński, Promotor Kulinarny i konsultant marketingowy. - Jednak marka winnicy to przede wszystkim długotrwały, zaplanowany i konsekwentnie realizowany dialog z klientami i enoturystami, który umożliwia wszystkim stronom osiąganie wymiernych korzyści. Polscy winiarze muszą konsekwentnie budować swoje silne marki i prowadzić profesjonalne działania marketingowe jeśli chcą się rozwijać. Są jeszcze na początku swojej drogi marketingowej ale szybko się edukują i profesjonalizują swoją działalność promocyjną. Chcemy im w tym procesie pomagać i wspierać ich naszą wiedzą i know-how.
Na ostatnim zjeździe był też nowy temat "Drony, satelity i wino. Wstęp do winogrodnictwa precyzyjnego".
- Winogrodnictwo precyzyjne to zagadnienie obecne w świecie uprawy winorośli od niedawna, jednak już teraz warto o nim opowiadać, gdyż oferuje odpowiedzi na wiele wyzwań, z którymi branża winiarska będzie się mierzyć w najbliższej przyszłości – wyjaśnia prowadzący wykład Konrad Malec, analityk projektu Oenologic. - Jest mi niezmiernie miło, że Podkarpacka Akademia Wina jako pierwsza na rodzimym gruncie zainicjowała edukację o wykorzystaniu innowacyjnych technologii w winogrodnictwie wśród swoich studentów.
- Wyjątkowa była również sobotnia, wieczorna degustacja szkoleniowa - opowiada Ewa Wawro. - Temat przewodnim były słodkie wina. Przegląd wszystkich technologii winiarskich stosowanych przy produkcji win słodkich omówił Radosław Froń. Degustacja win wzbogacona była o łączenie ich z potrawami, szczególnie z polskimi serami zagrodowymi.
Podkarpacka Akademia Wina to sztandarowe przedsięwzięcie Fundacji Galicja Vitis, partnerem projektu jest Miasto Jasło.
Jak zmotywować się do treningu? Młoda kobieta każde dobrze wykonane ćwiczenie postanowiła nagrodzić łykiem wina
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?