Inwestycja, to kolejny etap realizacji budowy ścieżki rowerowej, która rozpoczynać się będzie przy Miejskim Ośrodku Kultury w Jaśle, a kończyć przy przystanku „Kwiatowa”. Na planowanej trasie istnieje ciąg dojrzałych, dorodnych drzew tworzących piękną aleję, dających przyjemny cień w ciągu dnia.
Autorzy petycji napisali, że drzewa są one integralną częścią tych ulic, równoważąc relację miasto-przyroda. – Drzewa obniżają temperaturę powietrza, regulują jego wilgotność, jak również stosunki wodne, co jest tak istotne wobec ocieplania klimatu. Są istotnym oczyszczaczem miejskiego powietrza, zatrzymując szkodliwe pyły ze spalin i kominów, przez co chronią zdrowie mieszkańców i dzieci z pobliskiej szkoły i przedszkola. To właśnie dla tych najmłodszych mieszkańców tak istotne jest żeby wychowywali się w otoczeniu zieleni, a nie w wybetonowanym środowisku – czytamy w internetowej petycji.
Pod dokumentem podpisało się już ponad 120 osób, a z każdą godziną przybywają kolejni przeciwnicy karczowania miasta. Sygnatariusze podkreślają, że „w związku z budową ścieżki rowerowej, która ma służyć rozwojowi transportu przyjaznego środowisku powinno się unikać niszczenia tego środowiska.”
- Nie jesteśmy przeciwko idei transportu rowerowego, jednak nie może się ona odbywać kosztem tak już okrojonego środowiska naturalnego w mieście
– czytamy w petycji. Ze strony władz miasta płynie zapewnienie, że urzędnikom leży im na sercu dobro miejskiego drzewostanu. - Zgodnie z zatwierdzonym projektem planowanych do wycinki było 19 drzew, ale trwają działania, by tych drzew wyciąć jak najmniej – przekazała nam Agata Koba, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Jasła.
Autorzy petycji podają różne rozwiązania związane z budową ścieżki. Ich zdaniem można wykorzystać jedną stronę ulicy Rejtana dla pieszych, a drugą dla rowerzystów pozostawiając na niej drzewa, które jedynie miejscowo zwężałyby przejazd. Poza poprowadzeniem ścieżki w formie pasa rowerowego ulicą Rejtana, rekomendują poprowadzenie jej z ulicy Floriańskiej ulicą boczną – Pinkasa, która jest ulicą ślepą o minimalnym ruchu. - Skróci to znacznie przebieg trasy, obniży koszty, oszczędzi drzewa na ulicy Śniadeckich. Jest to też już w tym momencie najkrótsza trasa rowerowa wybierana przez wszystkich rowerzystów małych i dużych – informują autorzy petycji.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?